Langkah Stabilkan Harga - Malaysia Import Sayur,Ikan Dari Aceh RM1j Sebulan - @IsmailSabri60 #DSIS


Malaysia menyasarkan untuk mengimport sayur-sayuran dan ikan bernilai hampir RM1 juta sebulan dari Aceh menjelang Mei depan.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, negara ini mengimport kira-kira 400 tan sayur serta 45 tan ikan dari wilayah berkenaan.

Ia sebahagian daripada langkah menstabilkan harga di pasaran tempatan dan import mungkin akan bertambah bergantung kepada kualiti, harga dan penawaran, katanya kepada pemberita selepas majlis menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) antara Malaysia dan Aceh di sini, hari ini.

Ismail Sabri berkata, Malaysia juga akan memasarkan kira-kira 500 produk asas tani ke Aceh melalui penubuhan Agrobazar Malaysia di sana mulai Mei nanti.

Menurutnya, Malaysia juga sedang mengkaji untuk membina kilang makanan haiwan di Aceh.

Katanya, kementerian juga mungkin mengimport lembu hidup atau menternak lembu di wilayah itu dan membawa pulang sebahagian daripadanya.

Sementara itu Gabenor Aceh, Dr H. Zaini Abdullah, berkata kerjasama dengan Malaysia bakal meningkatkan pendapatan rakyat wilayah itu yang majoritinya petani, penternak dan nelayan.

"Kami menyambut baik kerjasama dagangan ini. Ia cukup memberi semangat kepada kami yang sedang dalam pembangunan," katanya.

MoU ditandatangani itu adalah antara PT Nafasindo, iaitu anak syarikat Pertubuhan Peladang Kebangsaan (Nafas) dengan PT Keluarga Manget Sabe dan PT Pandu Buana Nusantara bagi tujuan mengimport sayur-sayuran.

MoU turut ditandatangani antara Persatuan Nelayan Kebangsaan (Nekmat) dengan Inter Sulair Hasil Laut dan Udi Camar Laut untuk mengimport ikan.
Share this post :

+ comments + 1 comments

14 Mac 2015 1:47 PG

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger