[Video] Rakyat Perlu Bayar Kenaikan Tol Untuk Masuk Traffic Jam?? @NajibRazak @KhairyKj @AzwanBro #PemudaUMNO

khairul azwan harun azwanbro

Pemuda Umno hari ini meminta kerajaan supaya mengemukakan kajian terperinci kepada umum berkenaan kenaikan kadar tol lebuh raya dan kenaikan tambang pengangkutan awam.

Naib Ketua Pemuda Umno, Khairul Azwan Harun berkata kajian merangkumi jumlah trafik, unjuran kenderaan masa hadapan dan keuntungan syarikat konsesi perlu diambil kira sebelum sebarang persetujuan kenaikan dicapai.

"Malah ada sesetengah lebuh raya yang kini bukan lagi dianggap sebagai laluan alternatif kepada pengguna malah menjadi kewajipan laluan harian mereka sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas.

"Dengan bahasa kasarnya 'bayar tol untuk masuk dalam traffic jam' dan kalau dinaikkan tambang akan mengundang kemarahan kepada pengguna jalan raya," katanya kepada pemberita hri ini ketika mengulas isu itu.



Katanya, berdasarkan beberapa penyelarasan subsidi oleh kerajaan, ia didapati memberi kesan kepada kos sara hidup rakyat khususnya golongan muda dari kelas pertengahan yang tinggal di kawasan bandar.

Sabtu lepas, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Wahid Omar berkata sudah tiba masanya kadar tol dinaikkan memandangkan perjanjian konsesi menyatakan kadar itu perlu disemak dan dinaikkan pada 2011.

Abdul Wahid berkata kenaikan pada tahun hadapan itu dapat mengelakkan daripada berlakunya peningkatan secara mendadak yang lebih membebankan rakyat apabila masa untuk menyemak semula kadar baharu tiba.

Khairul Azwan turut mencadangkan agar kerajaan memberi pengecualian kadar baharu tarif elektrik kepada sistem pengangkutan awam khususnya LRT agar tiada kenaikan tambang dilaksanakan.

"Kita perlu lihat dari sudut positif iaitu kekalkan tambang rendah untuk meningkatkan penggunaan seterusnya berjimat dari segi pengurangan kos subsidi minyak kenderaan," katanya. - BERNAMA

Khairul Azwan turut membidas kenyataan seorang menteri mengenai saranan menggunakan jalan alternatif... BACA SINI (KLIK!)


Share this post :

+ comments + 1 comments

14 Mac 2015 3:18 PG

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger