#SeminarPena: Jelajah #GST Bermula Di Perlis/Kedah @NajibRazak @AhmadMaslan @Nobisha



Seminar Pemerkasaan Ekonomi Nasional (Seminar Pena) memulakan siri jelajahnya yang pertama hari ini, bermula di negeri Kedah dan Perlis.

Seminar ini dianjurkan oleh Sekretariat Seminar PENA dengan kerjasama Kementerian Kewangan; Unit Peneraju Agenda Bumiputera (Teraju), Jabatan Perdana Menteri dan pelbagai Jabatan serta Agensi Kerajaan.

Tujuan utama seminar ini diadakan adalah untuk memberi penerangan tentang tiga (3) agenda besar ekonomi negara, iaitu:

· Bajet 2014
· Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera
· Kebaikan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST)


Seminar yang diadakan secara percuma ini memberi fokus kepada  beberapa kumpulan sasaran, seperti:

1. Kalangan Politik & Pemimpin Masyarakat
2. Pertubuhan-pertubuhan Bukan Kerajaan (NGOs)
3. Agensi kerajaan
4. Kelompok Belia dan Siswa
5. Kelompok Swasta & GLCs


YB Datuk Ahmad Hj Maslan selaku Pengerusi Sekretariat Seminar PENA merupakan peneraju program yang julung kali diadakan ini.

Seminar ini akan diteruskan ke semua negeri di seluruh negara sehingga Februari 2014.


SEMINAR PEMERKASAAN EKONOMI NASIONAL (SEMINAR PENA)
PERINGKAT NEGERI KEDAH DAN PERLIS

TARIKH : KHAMIS, 19 Disember 2013

*Seminar Pena Peringkat Negeri Perlis *
*Dewan 2020, Kangar*


8.00-9.00 pagi 

Pendaftaran

9.00-10.00 pagi 

Kebaikan GST 
oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia 
dan Pejabat Pelaksanaan GST, Kementerian Kewangan Malaysia

10.00-11.00 pagi 

Agenda Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera
oleh Pengarah Kanan Unit Peneraju Agenda Bumiputera, 

Sdr Norizan Sharif

11.00-12.00 tgh 

Bajet 2014 
oleh Timbalan Menteri Kewangan
YB Datuk Hj Ahmad Hj Maslan

12.00 tgh 

Ucapan Penutup 
oleh Menteri Besar Perlis
 YAB Tuan Azlan Man

*Seminar Pena Peringkat Negeri Kedah*
*Dewan Wawasan, Jitra*


12.30 tgh

Pendaftaran

2.00-3.00 ptg 

Kebaikan GST 
oleh Jabatan Kastam Diraja Malaysia 
dan Pejabat Pelaksanaan GST, Kementerian Kewangan Malaysia

3.00 – 4.00 ptg 

Agenda Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera
oleh Pengarah Kanan Unit Peneraju Agenda Bumiputera, 

Sdr Norizan Sharif

4.00 – 5.00 ptg 

Bajet 2014 
oleh Timbalan Menteri Kewangan
YB Datuk Hj Ahmad Hj Maslan

5.00 ptg 

Ucapan Penutup
oleh Menteri Besar Kedah

YAB Dato’ Paduka Mukhriz Tun Dr Mahathir


Telefon: 03-4048 2662/ 2657
e-mail: seminarpena@gmail.com
FB: https://www.facebook.com/seminarPENA
Share this post :

+ comments + 1 comments

14 Mac 2015 3:18 PG

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger