Kenapa ATM Gunakan Air Asia Hantar Tentera Ke #LahadDatu??


Semalam kami perasan ramai yang terpinga-pinga mengapa Angkatan Tentera Diraja Malaysia menggunakan khidmat peswat Air Asia untuk menghantar anggota tambahan ke Sabah untuk operasi di Lahad Datu. Ada yang berkata ini adalah kerana pesawat Hercules milik TUDM rosak dan tak mampu terbang. Ada juga yag berkata ini semua helah Tony Fernandes nak buat duit. Ini semua spekulasi bangang yang tidak berpijak di bumi yang nyata. Komik khas ini dihasilkan untuk menjawab persoalan di atas. 



SUMBER

DI BAWAH INI PULA JAWAPAN MANTAP DARI SEORANG PILOT PENERBANGAN KORMESIL:


Take a look at my photos. Why make issue our troops flying commercial. Its cheaper, faster and more comfortable. I just cannot show the US and UK troops and many other troops I organized flights for bcoz i signed non-disclosure agreements. But they all fly commercial. I signed many of the movement contracts myself. I know the difference in cost between Military movement and civilian aircraft movement.
You guys are making comments demoralising our troops just to get at the government.
Very disappointing and sad.
Even if our boys ride these comfortable planes with movies and good food, do you seriously think they are enjoying themselves knowing this ride may be their last?

DAP Teng, apologise if you're a man bcoz you're damaging the opposition's cause due to your ego.

Of course I cannot post this on YB Teng's thread because he removed many of my explaination as he has no answers and prefers to put his head in the ground hoping it will go away.

To entertain yourself I copied it in anticipation of its removal :

I posted :

I'm not a fan of the Government.
But this is brilliant.
An A320 can fly to Sandakan / Tawau from West Malaysia in just over 2 1/2 hours carrying 170 pax and at least 5 tons of cargo. In a 24 hour period 1 A 320 can mobilise at least 850 troops and 25 tons. Using three will triple that.
The biggest transport aircraft RMAF has is a C130 and it can carry half the load at twice the time required.
Using Air Asia is indeed smart. Its will also work out to be more economical.
Think with eyes wide open, ears ready to listen.
Clearly you're out of your depth here.

YB Teng replied;

Those who want to comment, please read my comment carefully. I have full respect for our security personnel but I'm questioning the handling of the whole incident and preparedness of our leaders in matter of this nature.

I replied :

YB Teng, You post a picture of our troops boarding an Air Asia A320. Then you said ;
"Oh! Oh! Our army has to catch commercial flight AirAsia to Lahad Datu to fight a war! That is only a fighting a group of less than 200 people. How is our army going to fight a real war?"

My comment just clarifies why the move is a brilliant one. You put your foot in your mouth in this post. Don't alienate me and many others who are in essence swaying against the current Government.
You cast doubt when many want to vote your people in.
Who is saying is not as important as what is being said. Your being defensive is too obvious.

Dia Balas:
Xr Rider: I stand by my posts on this issue in my page. Don't look at this post in isolation. You may have your opinion against mine which i do not think it's so brilliant as you claim. You may not want to support us. So be it, this is democracy.

Belum menang dah bongkak. I thought Anuar and everyone else said every vote counts......

I rebutted again but he eventually removed my posts selectively and eventually banned me from posting.

He is sooooo BN. This Teng fellow who started this shit reeks of arrogance. And he has yet to win.


Share this post :

+ comments + 23 comments

5 Mac 2013 4:10 PG

Salam seperjuangan :) Mohon pautkan blog kecil sy disini..

http://daengselili.blogspot.com/

saya dah pautkan anda sannaaaaa

Tanpa Nama
5 Mac 2013 10:34 PG

Aku tak setuju yg bab 'selesa' tu. Nama pun askar, sepatutnya depa dah expect akn hadapi rintangan masa operasi. Aku yakin kalau otai tak harap selesa pun. Tapi bab kapasiti tu mmg blh jd alasan. Kos minyak nak angkut guna Charlie mahal le sbb kapasiti sikit je. Nak angkut 7 batalion berapa kali ulang-alik? Pembangkang mana tau soal logistik.

Depa main bedal je. Kapal selam pun tak boleh menyelam! Sebenornya itulah kapal selam yg pembangkang akan beli kalau jd kerajaan! duit dah kena songlap. Mcm MB Selangor beli lori sampah buruk yg layak menyelam dlm lombong! Nak beli bas kempen pun kena tanya PM Turki! Bodow. Fikir la sendiri. Otak kat lutut ka?

Tanpa Nama
5 Mac 2013 10:38 PG

sambung... aku pun bodow mcm pembangkang gak.. Hercules, bukan 'Charlie'.

5 Mac 2013 3:19 PTG

kalu payah2 sgt.. cakap jer air asia tak sempat nak celorengkan pesawatnyer.. senang citer

5 Mac 2013 3:37 PTG

ENTAH, PEMBANGKANG SELALU BUAT BERITA TAHYUL. SEPATUTNYA ASKAR TU DIHANTAR NAIK KAPAL TERBANG MAS. LAGI SELESA DARI AIR ASIA.

Tanpa Nama
5 Mac 2013 4:18 PTG

Kalau pergi dengan AiAsia tak sampai ke Lahad Datu ke? Sampai kan? Dah tu apa kecoh-kecoh. Asal sampai. Lain la kalau naik bot. Dah tentu lambat sampai. Jumlah tentera yang ramai untuk sekali angkut, kan cepat dan ekonomik? Bagilah selesa sikit. Kebas punggong duduk dalam Hercules.

5 Mac 2013 4:50 PTG

@Tanpa Nama 5 Mac 2013 10:34 pagi:

"Aku tak setuju yg bab 'selesa' tu. Nama pun askar, sepatutnya depa dah expect akn hadapi rintangan masa operasi. Aku yakin kalau otai tak harap selesa pun."

Sori bro, tapi nampak sangat komen hang ni tak berpandangan jauh.

Ye, memang askar kena expect rintangan masa operasi. Tp depa pn manusia gak. Apa salahnya kita layan depa sebaik mungkin , setakat mana yg mampu utk bagi support kepada depa. Askar pun manusia, tambahan pulak depa dihantar untuk memperjuangkan nyawa bagi mempertahankan kibod warrior macam hang.

Tanpa Nama
5 Mac 2013 6:19 PTG

Inilah "PADAHNYA" jika kerajaan suka menindas dan menipu rakyat. Sehinggakan bile fakta yg benar pun tidak lg dipercayai oleh rakyat marahaen. Terlalu byk persepsi negatif yg dihemburkan terutamanya jika melibatkan "duit rakyat-people money". Banyak pendedahan2 tentang kebocoran, ketirisan dan ketidakbolehurusan dana negara yang berakhir dgn tanda soal. Korupsi dan rasuah berleluasa tanpa kawalan. Hanya ikan2 bilis shj yg dicekup dan dihukum. Kes-kes yg melibatkan "VIP" ditutup begitu sahaja.

Tidak dinafikan ini hanya disebabkan segelintir pemimpin peringkat akar umbi yg mementingkan tembolok sediri sehinggakan kepentingan rakyat diketepikan.

Tetapi adakah kita mampu mengubah corak pemerintahan tanpa mengantikan institusi kerajaan secara keseluruhan?

Ini seperti diumpamakan prajurit2 yg menaiki pesawat penumpang utk ke Sabah tetapi dipandu oleh kapten kapal yg korup dan akhirnya mengubah laluan perjalanan.

Salah prajurit?
Salah Pesawat?
Salah Sabah?
@ SALAH kapten kapal?

6 Mac 2013 12:25 PG

OK LAH NAIK AIR ASIA..... TAKKAN NK NAIK BOT PANCUNG, TONGKANG, SAMPAN KOT...
JANJI SAMPAI SUDAH LAH...NK DIPERTIKAIKAN BUAT APA.
KAUORANG BOLEH TIDUR LENA DEKAT RUMAH..ORANG2 KT LAHAD DATU TU TIDUR PUN X LENA... BAIK DOAKAN KESELAMATAN DIAORANG LG BAGUS....

6 Mac 2013 1:49 PG

Kalau guna charlie atau harcules pasti pembangkang akan spin dan tai chi balik...mana air asia mana firefly..kenapa tak memberi pertolongan...dia org nie nak buat perbahasa baru...utk dia org...kalau malam tu dia akan marah kenapa malam tak siang..kalau siang pulak dia akan tanya lagi kenapa siang tak malam...??? Tanya diri sendiri kenapa kau jadi pembangkang..?? Mungkin Sbb Allah SWT tak izinkan kau menjadi kerajaan...bukan rezeqi..qadaq dan kadar kena terima dgn redha...

Tanpa Nama
6 Mac 2013 3:27 PTG

askar naik air asia pun nak isu.. knp? salah ke diaorang naik air asia?? xsalah kn? dasar mulut org otak sempit n bangang abadi .. gilerr

6 Mac 2013 3:54 PTG

COME ON LA..BRO2 SEKALIAN...
BACA TULISAN JGN AMBIL LUARAN SAJA..AMBIL LA DENGAN MAKSUD YG TERSIRAT...
DAH TERANG LAGI BERSULUH WATPE?
NAK SPIN KEMANA LAGI..??
ADUHAI..sempit benor pemikiran korang nie...betul cakap "PAYUNG EMAS" kalau dah nama "PEMBANGKANG"... memang kerjanya membangkang jer..
tp biarlah bangkang yg bertempat..jgn bangkang dari longkang dan menggunakan soalan2 tahap pembangkang bangang..sendiri boleh fikir dan jawab..sampai bila korang nak jadi kaki spin dan fitnah..?

Tanpa Nama
6 Mac 2013 6:24 PTG

Yang dok komplen tu penah nek C130 Hercules ke x???... biasa la pesawat taktikal, bukan pesawat penumpang... apa la salahnye askar kita pi lahad datu nek Airbus 320... biar la mereka merasa selesa sedikit, sya faham, pembangkang hanya mahu spin dan pertikaikan serta mengaitkan kemana pergi pembelanjaan supaya nampak seperti kerajaan kita rasuah dan lainx. biasa la org politik, tapi ingat abg-abg askar semua, adakah pembangkang sebegini yang kamu mahu menjadi ketua kerajaan kamu???...padahnya apabila mereka memerintah nanti semua operasi yang kamu jalankan akan digerakkan melalui basikal sahaja (macam jepun dulu)..

Tanpa Nama
7 Mac 2013 1:18 PG

Mashallah setakat naik Air Asia pun nak jadi isu. Diorg pergi tu bukan pergi holiday, pergi perang nak selamatkan nyawa, bangsa, tanah air...bagilah yang terbaik...they are our hero.. Bongok nyer Pembangkang...aku rakyat duit aku ...aku tak kisah kalo untuk keselamatan.. mana lagi mahal? Nyawa ker or takat naik air asia...samalah level otak Pembangkang dengan Badigul Karam Sultan Sulu...tak sedar diri tu...

Tanpa Nama
7 Mac 2013 10:18 PTG

Setiap warga malaysia!...muhasabah diri la!..ambil pengajaran dari apa yg berlaku.ujian ini bukan utk lahad datu, semporna@ sabah sahaja.ini adalah Ujian 1Malaysia..benarkah kita bersatu padu?refresh!

Tanpa Nama
10 Mac 2013 10:59 PG

1 hari nnti Allah akan tunjukkan kebenaranNya. Perjurit yang dihantarvunyuk berperang kita pertikaikan seolah olah kita anggap mereka tu robot atau binatang. apa jua yang mereka naiki patut kita sokong dn mereka tu manusia spt kita yang ads perasaan dn hati. mereka telah hidup susah. Hati yidak senang meninggakkan anak da isteri yg mana mereka belum pasti balik dengan selamat. Dasar pembangkang. Mereka membangkanh tetapi tidak mencadang. Itu komen bodon dan todak berotak. Cakap pandai buat tak tahu. Bbgi pendapat apa cara yang terbaik tuk jantar perwira kita ke lahad datu dengan cepat dan selesa cuba bagi tahu cadangan anda atau tida prlu hantar biar orang kampung di sana mati. Inikh nak jadi kerajaan yang memimpin negara. Keselamatan dn keamanan mesti diutamakan baru rakyat boleh maju. Agaknya klu x ada polis dn tentera. Amankan negara kita. Apakah mereka nak tukar semua kpn dan pat dan semua jeneral dn ketua polis jikk mereka memerintah. Mereka x sedar isu keselamatan dan keamanan tidak boleh dipeemainkan atau dipolitikkan. Bodoh. Bongok.

Tanpa Nama
26 Mac 2013 5:24 PG

Terima kasih la kepada yg perihatin pada keselesaan kami... utk pergi berbakti pada agama, negara n bangsa. andai kami gugur jaga lah perasaan anak-anak kami, isteri-isteri kami, ibubapa kami....

Tanpa Nama
14 Ogos 2013 12:01 PTG

DUDE. MMG PERTIKAI. KALAU BETUL NKKAN SELESA ASAL TENTERA X BLI 1 PESAWAT YG 'LAJU' N SELESA NI TUK PARA TENTERA. FIKIR2 KAN LAH. JGN JD MACAI BABIEN SGT.

14 Mac 2015 1:51 PG

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Tanpa Nama
27 April 2015 9:58 PTG

Salam. . .ini batallion tentera standard. . .tpi klau special unit/special force. .kita x tahu mcm mne mreka smpai. .dgn apa. .tiba2 dh ada. .awesome

Tanpa Nama
17 Disember 2015 5:02 PTG

Minah pu ya blog ni kerja kat SPAD kan? Ko pun kakitangan kerajaan kan? Apa salahnya staff kerajaan yg gaji kecik naik Air Asia, itu kan penjimatan kerajaan? Tambang MAS lebih mahal, naik herculis nanti musuh tembak...sebab dah tau2 itu plane askar, strategi namanya. Lagipun...sebagai staff marhaen kerajaan ...aku rasa lebih baik bagi mereka merasa naik plane elok2 yg tambang murah...daripada bagi BINI menteri satu jet peribadi pergi balik US, Kazakstan untuk urusan peribadi.Itu kita nak hantar askar pergi perang - belum tentu dia dapat balik atau dia pergi selama-lamanya. Itupun mungkin first time ada askar dapat naik plane, so...bagi Maya staff SPAD yang bodoh, entah2 tulis blog nipun pakai PC govt dan curi tulang time kerja...wei....cermin diri kau dulu. Aku bukan askar dan bukan UMNO, tapi aku juga staff kerajaan yg makan gaji tapi buat kerja betul2 dan tahu apa itu rahsia kerajaan. Ingat tu staff SPAD bodoh macam Jendela Maya ni.Jangan ingat orang tak perhati

Tanpa Nama
17 Disember 2015 5:21 PTG

Ntah apa tah Maya ni. I setuju sangat askar naik plane elok sikit. Especially bagi pada prebet ke. Si Maya ni kerani je kat SPAD tu, mana dapat keluar selalu, sebab tu dia asyik tengok kat jendela je...dengki (hihihi). Ohhh..cIk Maya Andartu...masuklah askar kalau teringin benor nak naik Air Asia percuma tuh. Tak pun mai la jadi pegawai penguatkuasa majlis bandaran yg selalu jalan2 tengah panas letak saman parking dan tak de masa nak tulis blog, lagi halal rezeki tu.

Tanpa Nama
17 Disember 2015 5:32 PTG

Betul2. Lain kali Govt kena suruh Rosmah naik Herculis je kalau nak pergi USA dan Sabah. Handbag nak bawak banyak, Jet peribadi kecik so pakai Herculis boleh beli furniture oversea.lagipun biar Pentagon rasa gubra sat tengok Herculis Malaya terbang2 kat USA, gi turun kat whitehouse nak say hi kat Obama

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger