Salahkah Shafie Apdal Berikan Wang Kepada Isterinya??


Mungkin ini adalah berita paling hangat pada minggu ini. AC sendiri amat terkejut dengan dakwaan Zuraida Ahli Parlimen Ampang yang mana sebelum ini namanya meletup susulan kes NFC.

Namun, harus diingat bahawa cerita ini belum disahkan lagi dan masih belum mendapat sebarang maklum balas dari tuan punya badan.

Kes ini bermula apabila Zahida Rafik membuat laporan polis berikutan pemandu peribadinya melarikan wang tunai RM200,000 ketika diarahkan untuk memasukkan wang tunai di dalam akaun bank Zahida.


Pelbagai andaian dilakukan oleh pelbagai pihak terutamanya pihak pembangkang, memandangkan perkara seperti ini adalah satu makanan politik yang paling sesuai untuk dimainkan oleh mereka.

Pada AC, jika perkara ini benar(skandal) AC tidak akan menyebelahi mana mana pihak. Jika ternyata mereka (Zahida dan Shafie Afdal) ada hubungan yang tanpa diikat oleh pernikahan serta dakwaan transaksi wang yang agak besar daripada Shafie Afdal kepada Zahida maka, perkara ini harus diserahkan kepada pihak yang bertanggungjawab untuk membuat siasatan.

Jumlah transaksi wang yang didakwa oleh Zuraida adalah seperti berikut;
  • Oktober 2011 -  RM 52,000
  • Novermber 2011 – RM118,000
  • Desember 2011 – RM333,000
  • January 2012 – RM510,000
Zahida Rafik dan Shafie Afdal sudah berkahwin di London?

Memetik artikel yang disiarkan dalam blog ZonArtis yang bertarikh 21 Sept 2010 bersamaan hari Selasa  pada jam 1:33 pm, dalam artikel bertajuk "(Gossip) Zahida Rafik Dah Jadi Isteri Datuk Shafie Apdal". Mendakwa bahawa Zahida Rafik dan Shafie Afdal telahpun bernikah di London sebulan sebelum bulan Ramadhan pada tahun 2010 yang lalu. Perkahwinan ini dijalankan secara tertutup.


Berita dari blog ZonArtis ini juga mendapat liputan di blog Panglima Perang Cyber dalam artikel yang bertajuk "Blog ZonArtis Siar Gosip Zahida Rafik Jadi Isteri Shafie Afdal Sejak Sept 2010 cc @NajibRazak"

Artikel penuh dari blog ZonArtis adalah seperti berikut:


First of all korang kena take note yang ini hanya gosip sahaja ok. Sama ada ianya sahih atau tak, kena tunggu tuan punya body keluarkan kenyataan.

Gosip ini boleh dikatakan agak mengejutkan jugalah dimana Zahida Rafik dikatakan sudah berkahwin. Ya, sudah berkahwin dan nama yang dikaitkan dengan Zahida Rafik tu ialah Datuk Shafie Apdal, Menteri di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Menurut sumber yang masih tak boleh dipercayai, Zahida Rafik dan Datuk Shafie Apdal dikatakan berkahwin sebulan yang lalu iaitu sebelum masuknya bulan Ramadhan. Perkahwinan tersebut pula dibuat di London dan dilakukan secara tertutup.

Hurm.. Kami taknak komen apa-apa pasal ni sebab dah nama pun gosip kan. Bukan boleh percaya sangat. Tapi kalaulah ianya betul, tahniah kami ucapkan. Cumanya, kenapa nak sembunyi-sembunyi? Takkan nak ikut langkah Bung Mokhtar dan Zizie Ezzete?

Ada baiknya kita semua bersabar dan menunggu kenyataan dari tuan punya badan. Tetapi jika tuan punya badan tidak tampil memberi kenyataan.... nak kata macam mana lagi. Hemmm.....

Menyebut fasal berdiam diri tanpa tampil membuat kenyataan.

Sampai sekarang Azmin Ali masih belum tampil dengan penafian kes pemilikan saham bernilai 2 juta. Selain itu, sehingga hari ini masih belum ada kenyataan berhubung hubungan sulit di antara isterinya Shamsidar dan Anwar Ibrahim.
Sehingga sekarang, kes saman Anwar Ibrahim terhadap Nallakarupan masih belum berkesudahan. Dengar kata Anwar Ibrahim telah menarik balik saman tersebut, baca SINI. Dengan alasan bimbangkan keselamatan Kak Wan. Betul ke? Bimbang keselamatan Kak Wan ke, bimbang tembelangnya pecah?.
SEBARKAN
Share this post :

+ comments + 4 comments

Tanpa Nama
20 April 2012 7:58 PG

It does not matter if they are married or not but the amount of money is the issue. Within 4 months a report says RM1.4million was being given. What is the salary of a Minister? I am for the ruling party but if this cannot be explained then one vote is gone. So Mr. PM what say you?

Tanpa Nama
20 April 2012 3:53 PTG

Adalah 1 kesalah bagi duit pada isteri... tapi dibolehkan lepak dgn isteri org jam 3am. Hahahaha....!
Duit? Azmin ali ada saham bilion2 releks je. Brp gaji azmin ali sbg ahli parlimen? Ahaks!

21 April 2012 11:01 PTG

Salam bro. Minta check jap ranking Penggenpur Mutiara dh no berapa dlm blogroll penyokong kerajaan. Nak tau la, dah masuk ranking top 50 ke belum...

14 Mac 2015 1:47 PG

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger