#HimpunanHijau 2.0 #AntiLynas - Tak Sampai 3% Rakyat Kuantan Bantah #Lynas... Lucu!! @Fuziah99


Hampir 10 ribu??? (kenyataan malaysiakini yang sudah terkenal dengan spinnya yang akan menggandakan jumlah sebenar bagi menyedapkan hati sendiri) Baiklah, jika dijumlahkan kepada 10 ribu orang pun yang menyertai Perhimpunan Hijau membantah pembinaan loji Lynas di Gebeng, jumlah tersebut tidak sampaipun 3% dari keseluruhan penduduk Kuantan (lokasi pembinaan loji nadir bumi Lynas) - rujuk statistik di bawah; jumlah penduduk Kuantan sudah melebihi 400,000 orang.


Itupun belum dicampur dengan balatentera DAP, PAS & PKR yang disponsor dari luar Pahang untuk datang memenuhi padang MPK4 hari ini... Maya dikhabarkan oleh seorang rakan dari Kuantan, semua hotel di sana hampir penuh ditempah sejak semalam.

KESIMPULANNYA: PERHIMPUNAN INI GAGAL KERANA BANTAHAN TERHADAP PEMBINAAN LOJI LYNAS TIDAK MEWAKILI MAJORITI PENDUDUK TEMPATAN DI SANA... HANYA DIKECOHKAN OLEH PIHAK YANG MEMPUNYAI KEPENTINGAN POLITIK SEPERTI FUZIAH SALLEH & ANWAR IBRAHIM!

Atau mungkinkan penyusutan jumlah yang hadir ke Perhimpunan Hijau hari ini disebabkan oleh kes tangkapan khalwat seorang pemimpin PKR pada pagi kelmarin dengan seorang isteri orang di sebuah hotel di Kuantan... Mungkin mereka tidak mahu dianggap sebagai penyokong ahlil-maksiat!

Syabas penduduk Kuantan kerana bijak menilai antara retorik & realiti!


Share this post :

+ comments + 8 comments

Tanpa Nama
26 Februari 2012 3:47 PTG

kiranya orang malaysia lebih 90% rosak akidah sebab xpergi perhimpunan sejuta ummat (HIMPUN)???
sampai sejuta ke perhimpunan HIMPUN tu?
misalnya la..nk suruh kamu jawba...huhu

26 Februari 2012 3:52 PTG

HIMPUN tu nak bantah ape, bang? Tau tak motifnya... Hik hikss ~!

Tanpa Nama
26 Februari 2012 5:45 PTG

apa-lah himpunan hijau ni,nak tanam sayur ke,pasal lyinas u serah je kpd pakar,kita yang sebok-sebok ni nak beza belerang dengan kapur barus pun xtau,pembangkang saje nak buat isu..negara lain bena logi nuklear xde apa-apa pun.x abis-abis main politik...bila nak maju oi.

Tanpa Nama
26 Februari 2012 10:07 PTG

takkan org bukan islam pun nk g himpun oiiiiii....

Tanpa Nama
26 Februari 2012 10:13 PTG

10 ribu????... maner sampi 10 ribu pun... ak dok umah pun tak pegi... mak sedara ak dok kat kemunting, kuantan pun tak kuar umah... adik aku nk g bandar beli barang pun bising dok dalam keta jalan jammed... ape kejadahnya.. lain kali nk berhimpun tolong buat tempat lain.. kalu buat dalam utan lagi bagus.. kat pahang nie berlambat utannya... pilihlah!!!!

Tanpa Nama
26 Februari 2012 11:57 PTG

Bloggers kat sini semua. Cuba pindah ke tempat berhampiran dengan Lynas. Lihat anak anak cucu kamu nanti jadi apa? Jangan ingat kamu pandai atau nak berlagak pandai. Cuba tanya apa terjadi di Bukit Merah akibat radiasi rare earth sebegini dalam tahun 1982. CACAT dan RAMAI MERANA! Berhenti Berlagak Pandai!

Tanpa Nama
27 Februari 2012 6:02 PTG

Syabas kepada penduduk Kuantan ;)
Jangan pikir pasal gas dan air toksik yang akan kuar dekat rumah kamu...

Tanpa Nama
28 Februari 2012 3:25 PG

Saya asal dari Bukit Merah. Alhamdulillah sihat wal-afiat.

Catat Ulasan

JENDELA POP MINGGUAN

JENDELA POP BULANAN

LIVE STREAMING

JENDELA TERKINI

 
JENDELA MAYA : xxx | xxx | xxx
Copyright © 2011. ::: jendela maya ::: - All Rights Reserved
Created by Maya Izureen Malek xxxxxx
Proudly powered by Blogger